Sağlık Yönetimi

  1. 1
    Programın Amacı

    Bireylerin ve toplumun sağlık statüsünün korunması ve iyileştirilmesi temel amacına yönelik olarak, sağlık sistemi ile ilgili mevcut ve olası sorun alanlarının belirlenmesine, değerlendirilmesine ve disiplinler arası ekip çalışması yaparak etkili ve verimli şekilde çözüm önerilerinin geliştirilmesine liderlik eden, etik değerlere bağlı sağlık yöneticileri yetiştirmektir.

  2. 2
    Kazanılan Derece Ve Düzeyler

    Lisans Derecesi Avrupa Yükseköğretim Alanı için Yeterlilikler Çerçevesi (QF-EHEA): 1.Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Yaşam Boyu Öğrenme (EQF-LLL) : 6.Düzey

  3. 3
    Kayıt Ve Kabul Koşulları

    Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa TM-1 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Yabancı Uyruklu Öğrenciler Senato tarafından belirlenen başarı kriterleri çerçevesinde kabul edilir.

  4. 4
    Mezuniyet Koşulları

    Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

  5. 5
    Önceki Öğrenimin Tanınması

    Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır. İsteğe bağlı seçmeli dersler ile ders kurulu kapsamındaki dersler için muafiyet talebinde bulunulamaz.

  6. 6
    Ders Planı-AKTS Kredileri

    Ders planı AKTS Kredileri için tıklayınız.

  7. 7
    Program Yeterliliği

    Program Yeterliliği İçin TIKLAYINIZ

  8. 8
    İş İmkanları

    Sağlık Yönetimi Bölümü’nü tamamlayan ve mezun olan öğrenciler başta Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Sağlık Bakanlığı ve bakanlığa bağlı kurumların çeşitli kademelerinde olmak üzere devlet ve özel hastanelerde, ilaç üreten firmalarda, belediyelerin sağlık daire başkanlıklarında, sigorta şirketlerinin sağlık sigortası bölümlerinde, kamu ve özel sektöre ait çeşitli kuruluşlarda çalışabilmektedirler. Bu alanlarda üst düzey yöneticiliğe yükselme olanakları da bulunmaktadır.

  9. 9
    Üst Dereceye Geçiş

    Kuralları YÖK ve ilgili yüksek öğretim kurumu tarafından belirlenen yüksek lisans ve doktora programları ile sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.

  10. 10
    Eğitim Türü

    Uzaktan Eğitim.

  11. 11
    Ölçme Ve Değerlendirme

    Uzaktan eğitim programlarında ara sınavlar yüz yüze veya elektronik ortamda gözetimli veya gözetimsiz olarak, genel sınavlar ise merkezi bir sınav şeklinde gerçekleştirilir. Ders başarı notu, ara sınavı notunun % 20’si ve genel sınav notunun % 80’inin toplamından oluşur. Öğrencinin dersten başarılı sayılması için genel sınavdan en az 50 alması başarı notunun en az 60 olması gerekir.

  12. 12
    Bölüm/Program Başkanı

    Doç. Dr. Yeter Demir USLU
    Sağlık Yönetimi Bölümü
    yuslu@medipol.edu.tr

  13. 13
    Değerlendirme Anketleri

    Soru

    Performans Derecesi(1,2,3,4,5,6)

    Öğretim elemanın dersi anlatımı

     

    Öğretim elemanının dersle ilgili sorulara cevap verme yetkinliği

     

    Öğretim elemanının derste farklı düşünce ve yorumlara yer vermesi ile derse katılımı özendirmesi

     

    Öğretim elemanının derse hazırlıklı gelmesi

     

    Dersin süresinin etkin kullanılması

     

    Öğretim elemanının sınavları ve ödevleri objektif bir şekilde değerlendirmesi

     

    Öğretim elemanının derslere düzenli ve zamanında başlaması.

     

    Öğretim elemanının öğrencilerle iletişimi

     

    Öğretim elemanının ders saatleri dışında erişebilirlik ve size ayırdığı zamanın yeterliliği

     

    Dönem başında dersin içeriğinin ve amaçlarının belirtilmesi

     

    Dersin güncel konularla desteklenmesi

     

    Sınavlardaki soruların açıklığı,derse uyumluluğu

     

    Dersin bilgi ve becerileri geliştirmesi

     

    Dersle ilgili kaynaklara ulaşma imkanı

     

    Dersin bölümdeki diğer derslere göre yaygınlığı

     

    Kaynakların dersin amacına uygun seçilmesi

     

    Ders ve öğretim elemanı hakkındaki ek düşünceler

     

    Anket Değerlendirme Sonuçları

  14. 14
    Ders-Program Çıktısı Matrisi

    Ders Program Çıktısı Matrisi İçin tıklayınız.

Duyurular