Eczane Hizmetleri

ecz_hizmetleriProgramın amacı; eczanelerde, hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlamak, hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olmak üzere yardımcı sağlık personeli yetiştirmektir. Mezunlar, kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilmektedirler. Kamu ve özel eczanelerde, hastanelerde, medikal sektörde ve ilaç sektörünün çeşitli alanlarında çalışabilirler. Ülkemizde bulunan yaklaşık 24.000 eczane ile ilaç hizmet sektörünün çeşitli noktalarında (kamu ve özel hastane eczaneleri, ilaç ve sağlık ürünleri dağıtım kanalları, ilaç fabrikaları vb) çalışma olanağı olan iş yerlerinde eğitimli yardımcı eleman olarak görev yapabilir.

  1. 1
    Programın Amacı

    Eczanelerde hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlamak, hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olmak üzere yardımcı sağlık personeli yetiştirmektir.

  2. 2
    Kazanılan Derece Ve Düzeyler

    Önlisans Derecesi Avrupa Yükseköğretim Alanı için Yeterlilikler Çerçevesi (QF-EHEA): Kısa Düzey Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi Yaşam Boyu Öğrenme (EQF-LLL): 5.Düzey

  3. 3
    Kayıt Ve Kabul Koşulları

    Bu programa kabul edilebilmek için lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Ulusal Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) yeterli puan almış olmak gerekmektedir. Programa YGS-2 puan türüne ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir.

  4. 4
    Mezuniyet Koşulları

    Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 120 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir.

  5. 5
    Önceki Öğrenimin Tanınması

    Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır. İsteğe bağlı seçmeli dersler ile ders kurulu kapsamındaki dersler için muafiyet talebinde bulunulamaz.

  6. 6
    Ders Planı-AKTS Kredileri

    Ders AKTS Tablosu için TIKLAYINIZ!

  7. 7
    Program Yeterliliği

    Program Yeterliliği İçin TIKLAYINIZ

  8. 8
    İş İmkanları

    Mezunlar, kamu ve özel kuruluşlarda, eczanelerde, hastanelerde, medikal sektörde ve ilaç sektörünün çeşitli alanlarında çalışabilirler; ülkemizde bulunan yaklaşık 24.000 eczane ile ilaç hizmet sektörünün çeşitli noktalarında (kamu ve özel hastane eczaneleri, ilaç ve sağlık ürünleri dağıtım kanalları, ilaç fabrikaları vb.) çalışma olanağı olan iş yerlerinde eğitimli yardımcı eleman olarak görev yapabilirler.

  9. 9
    Üst Dereceye Geçiş

    Biyokimya Kimya Kimya Mühendisliği Kimya Mühendisliği ve Uygulamalı Kimya

  10. 10
    Eğitim Türü

    Uzaktan Eğitim.

  11. 11
    Ölçme Ve Değerlendirme

    Uzaktan eğitim programlarında ara sınavlar yüz yüze veya elektronik ortamda gözetimli veya gözetimsiz olarak, genel sınavlar ise merkezi bir sınav şeklinde gerçekleştirilir. Ders başarı notu, ara sınavı notunun % 20’si ve genel sınav notunun % 80’inin toplamından oluşur. Öğrencinin dersten başarılı sayılması için genel sınavdan en az 50 alması başarı notunun en az 60 olması gerekir.

  12. 12
    Bölüm/Program Başkanı
  13. 13
    Değerlendirme Anketleri

    Soru

    Performans Derecesi(1,2,3,4,5,6)

    Öğretim elemanın dersi anlatımı

     

    Öğretim elemanının dersle ilgili sorulara cevap verme yetkinliği

     

    Öğretim elemanının derste farklı düşünce ve yorumlara yer vermesi ile derse katılımı özendirmesi

     

    Öğretim elemanının derse hazırlıklı gelmesi

     

    Dersin süresinin etkin kullanılması

     

    Öğretim elemanının sınavları ve ödevleri objektif bir şekilde değerlendirmesi

     

    Öğretim elemanının derslere düzenli ve zamanında başlaması.

     

    Öğretim elemanının öğrencilerle iletişimi

     

    Öğretim elemanının ders saatleri dışında erişebilirlik ve size ayırdığı zamanın yeterliliği

     

    Dönem başında dersin içeriğinin ve amaçlarının belirtilmesi

     

    Dersin güncel konularla desteklenmesi

     

    Sınavlardaki soruların açıklığı,derse uyumluluğu

     

    Dersin bilgi ve becerileri geliştirmesi

     

    Dersle ilgili kaynaklara ulaşma imkanı

     

    Dersin bölümdeki diğer derslere göre yaygınlığı

     

    Kaynakların dersin amacına uygun seçilmesi

     

    Ders ve öğretim elemanı hakkındaki ek düşünceler

     

    Anket Değerlendirme Sonuçları

  14. 14
    Ders-Program Çıktısı Matrisi

    Ders Program Çıktısı Matrisi TIKLAYINIZ!

Duyurular